czwartek, 12 czerwca 2014

Kilka zdrowych ciekawostek #2

Czy wiecie, że...

... nie musisz unikać jazdy na rowerze, jeśli boisz się o to, że Twoje nogi będą grube. To stary mit, że sport ten może doprowadzić, poprzez stymulowanie określonych mięśni, do przerostu łydek. Aby nogi kolarza stały się masywne, musiałby on nie tylko niezwykle intensywnie ćwiczyć z bardzo dużym obciążeniem, ale także dodatkowo zjadać ogromne ilości białka. Przeciętnemu miłośnikowi roweru to nie grozi! Jazda przy niskim oporze i na dłuższych dystansach pozwala spalić tkankę tłuszczową i tym samym wysmuklić nogi. Dzieję się tak przede wszystkim dzięki szybszemu krążeniu krwi. Nie można również zapominać o tym, że jazda na rowerze angażuje nie tylko mięśnie nóg i pośladków, ale również brzucha, co wpływa na ogólną poprawę kondycji i wyglądu naszego ciała. 

PRAYFORSEX

... burak pomaga zwalczyć nadciśnienie i odkwasić organizm. Podobno już jedna szklanka świeżo wyciśniętego soku z buraka może w ciągu kilku godzin obniżyć ciśnienie o 10 mmHg.

                     Miracle Drink - Apple, Beetroot & Carrot Juice - My Health Tips - My Health Tips

... olejek różany - najdroższy i najcenniejszy na świecie (do wyprodukowania 1kg potrzeba 5 ton róży damasceńskiej!)- pomaga w walce z niedoskonałościami skóry. Jeśli męczysz się z problemem trądziku i przebarwień cery, to coś w sam raz dla Ciebie. Aplikacja olejku na skórę uspokaja ją, koi i leczy. Jeśli obawiasz się konsystencji oleju, warto rozejrzeć się również za wodą różaną, która jest łatwiej dostępna, a z pewnością ma podobne właściwości.

🌹

 ... intensywny wysiłek fizyczny w ciągu dnia pozwala szybciej zasnąć i dobrze się wyspać. Regularne uprawianie sportu pomaga w trudnościach z zasypianiem i w walce z bezsennością. Przekonałam się o tym na własnej skórze! Odkąd ćwiczenia na dobre zawitały do mojego rozkładu dnia, szybko zasypiam, a budzę się wyspana i zrelaksowana. 

Wanna sleeep

... porządne śniadanie gwarantuje brak nocnych napadów głodu. Prawidłowe rozdzielenie dawki kalorii w ciągu dnia ma ogromne znaczenie, a w tym zestawie to właśnie śniadanie powinno zawierać ich najwięcej. Nie dość, że jest to potrzebne naszemu organizmowi do prawidłowego działania przez cały dzień, to jeszcze zmniejszymy tym samym chęć podjadania. Głównym źródłem tego mechanizmu jest się grelina, czyli hormon głodu, której poziom znacznie się zmniejszy, a tym samym i wahania cukru we krwi będą słabsze. Pełna kontrola nad apetytem gwarantowana.

 Tumblr breakfast

... produkty o niskim indeksie glikemicznym (IG) są sprzymierzeńcami w walce o szczupłą sylwetkę. Pomagają one szybciej i efektywniej spalać kalorie i tkankę tłuszczową. Są one również cenne dla utrzymania stabilnego poziomu cukru we krwi. Nie można jednak zapominać o tzw. ładunku glikemicznym pokarmu, czyli ilości węglowodanów w nim zawartych. Istnieją produkty o wysokim indeksie, ale niskim ładunku (np. marchewka), które nie spowodują nadprodukcji insuliny. Warto więc zgłębić ten temat, ale jednocześnie nie popadać w skrajności ;) .

pictures source: weheartit.com

2 komentarze:

  1. Olejek różany bardzo fajna sprawa, wodę różaną też stosuje i polecam.
    A o buraku nie wiedziałam. Ciekawa informacja. Chyba czas sprawić sobie sokowirówkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow!
    Świetne zdjęcia!
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń