sobota, 12 kwietnia 2014

Kilka zdrowych ciekawostek #1

Czy wiecie, że...

... podczas 90-minutowego wysiłku fizycznego organizm zużywa zapasy glukozy i glikogenu. Z tego powodu zaraz po treningu możesz odczuwać wzmożony apetyt. To jednak całkowicie naturalne! Nasze ciało domaga się bowiem szybkiej odbudowy rezerw tych związków. Stan ten wyraźniej da o sobie znać u osób, które spożywają duże ilości węglowodanów (w szczególności cukrów prostych), natomiast brak w ich diecie białka. Najprostszym sposobem na uniknięcie tego zjawiska jest oczywiście zwiększenie ilości białka i ograniczenie węglowodanów. W perspektywie kilku tygodni zauważysz, że burczenie       w brzuchu po intensywnym treningu już Ci tak nie dokucza. Organizm przyzwyczai się do odpowiedniego wykorzystywania wolnych kwasów tłuszczowych, dzięki czemu uczucie głodu nie będzie już tak intensywne.


... soja zawarta w kosmetykach pielęgnacyjnych ma zbawienny wpływ na Twoją skórę! Roślina ta kryje w sobie genisteinę. To odmładzający związek chemiczny. Stymuluje on nasz organizm do produkcji kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego. Dzięki któremu zmarszczki spłycają się, a skóra staje się nawilżona oraz nabiera elastyczności i jędrności. 

... spożywanie brokułów, brukselki, jarmużu, kalarepy, kapusty, kalafiora czy rukoli wzmacnia nasz system odpornościowy. Rezygnacja z tych produktów może powodować zanikanie w organizmie białych krwinek. Co więcej, dieta bogata w te rośliny zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór      (w szczególności piersi, płuc, trzustki, pęcherza moczowego i jelita grubego).


... częste picie słodkich napojów (szczególnie tych gazowanych, ale również "soków", które mają             w swoim składzie więcej cukru i barwników niż samych owoców) zwiększa ryzyko zachorowania na kamicę nerkową.

... picie czerwonego wina pomoże Ci zahamować rozwój komórek tłuszczowych w organizmie. Napój ten jest źródłem piceatannolu, który potrafi zdziałać takie cuda.  Jeśli nie jesteś fanem spożywania alkoholu, nie martw się. Związek ten znajduje się także    w borówkach i winogronach.


 ... zapach mięty zmniejsza apetyt, a rodzynki podnoszą poziom leptyny w organizmie. To hormon, który wysyła do naszego mózgu sygnał, że jesteśmy najedzeni.

... pełnoziarnisty (ciemny) makaron zawiera o wiele więcej błonnika niż makaron biały. 

... jagody i borówki amerykańskie chronią przed otyłością.


pictures source: wehea

8 komentarzy:

  1. ciekawe\y wpis, przeczytałam dwa razy :))

    OdpowiedzUsuń
  2. zdjecia sa apetyczne az jestem glodana :D:D

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny post:)) od razu mam ochotę na sałatkę:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny post!
    http://zycienienabogato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielu rzeczy nie wiedziałam! Świetny post!
    Zapraszam:
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawostki bardzo fajne. Mam nadzieję, że zapamiętam na dłużej, bo często o taki ciekawostkach szybko zapominam :)

    OdpowiedzUsuń