sobota, 15 marca 2014

Poranna owsianka

     Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam serwować sobie na śniadanie pyszną i straszliwie sycącą owsiankę. W zimowe dni był to idealny początek dnia. W momencie organizm rozgrzewał się od środka. Wiosną nie zrezygnuję jednak z takiego śniadania. Stałam się od owsianki po prostu uzależniona. Najczęściej dodaję do niej pokrojone jabłko i żurawinę. Czasami wrzucam też kilka orzechów lub banana. Wciąż szukam jednak nowych sposobów na zrewolucjonizowanie porannej owsianki. Jeśli znajdę coś spektakularnego, to z pewnością o tym napiszę. A dziś trochę o samych płatkach owsianych. We wszelkich rankingach najzdrowszych produktów zawsze plasują się w czołówce (obok jagód açai i czosnku).

     Podstawowa informacja: co zawierają w sobie płatki owsiane? Same cenne dla naszego organizmu składniki! Białko, błonnik, sole mineralne, tłuszcze, węglowodany i witaminy. Ziarno owsa skrywa w sobie największą ilość białka spośród wszystkich zbóż, które dodatkowo zbudowane jest z najlepszego zestawu aminokwasów, jaki można sobie wymarzyć. A jeśli chcemy jeszcze bardziej podkręcić jego "białkowość", zjedzmy owsiankę
z mlekiem. Płatki owsiane są niezwykle bogate w błonnik rozpuszczalny (beta-glukan). Ma on nie tylko zbawienny wpływ na trawienie i przyspieszenie przemiany materii, ale również posiada właściwości prebiotyczne (stymuluje rozwój odpowiedniej flory jelit). Jest on świetnym pomocnikiem w obniżaniu poziomu złego cholesterolu LDL we krwi. Hamuje on także wzrost glukozy we krwi i stymuluje równowagę między glukozą a insuliną, dlatego owsianka jest genialnym rozwiązaniem dla osób zmagających się z cukrzycą. Płatki te charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym. Owies, w porównaniu z innymi zbożami, zawiera dość dużą ilość tłuszczu. Należy jednak pamiętać, że jest to ten dobry tłuszcz, który ma pozytywny wpływ na nasz organizm. Zawiera on nienasycone kwasy tłuszczowe, które wspomagają pracę serca i wydolność układu krążenia, stymulują układ nerwowy i mózg oraz są niezastąpione w codziennym dbaniu o zdrowie skóry, włosów i paznokci (przede wszystkim dzięki właściwościom nawilżającym). Co więcej, w ostatnim czasie coraz głośniej słychać opinie, iż zawarty w owsie kwas oleinowy chroni przed powstawaniem nowotworów. Płatki owsiane są doskonałym źródłem witamin z grupy B. Witamina B6 poprawia pamięć
i zapewnia lepszą koncentrację. Dzięki niej będziemy w stanie szybciej przyswajać wiedzę (śniadanie idealne w czasie sesji! ;) ). Witamina B1, razem z kwas pantotenowym, który także znajduje się w owsie, redukują uczucie zmęczenia i osłabiają rozdrażnienie. Są one niezwykle pomocne jednakowo przy fizycznym i umysłowym wysiłku. Płatki są także źródłem ogromnie istotnego dla kobiet fitoestrogenu, magnezu i żelaza. 
     Dbasz o linię? Owsianka to coś idealnego właśnie dla Ciebie! Jest bardzo zdrowa
i cudownie wpływa na nasz organizm. Zawieraja ona w sobie stosunkowo mało kalorii, dlatego śmiało można sobie pozwolić na całkiem sporą jej porcję na śniadanie ;) . Błonnik, który ukrywa się w owsiance, wypełnia żołądek i na długi czas pozostawia uczucie sytości. Przeczytałam również, że ostatnie badania udowodniły wpływ owsa i produktów owsianych na zwiększenie sprawności fizycznej!

     Ja zaraz przygotuję sobie dzisiejszą porcję owsianki (z jabłkiem, orzechami i żurawiną).
A Wam życzę smacznego dnia :) !
Spośród wszystkich zbóż, ziarno owsa jest nie tylko najbogatsze w białko, ale także wyposażone w najlepszy zestaw aminokwasów. Kto zjada je z produktami mlecznymi dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych aminokwasów. Talerz płatków owsianych z mlekiem lub jogurtem zapewnia komórkom mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy. Witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu oraz rozdrażnieniu, zarówno podczas wysiłku fizycznego jak i umysłowego. Owies zawiera też substancje działające antydepresyjnie i likwidujące zły nastrój. Potrawy z ziarnem owsa to nie tylko sycący i zdrowy posiłek, ale również źródło magnezu, żelaza i witamin, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/warto-jesc-owsianke-wartosc-odzywcza-platkow-owsianych_36394.html
Spośród wszystkich zbóż, ziarno owsa jest nie tylko najbogatsze w białko, ale także wyposażone w najlepszy zestaw aminokwasów. Kto zjada je z produktami mlecznymi dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych aminokwasów. Talerz płatków owsianych z mlekiem lub jogurtem zapewnia komórkom mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy. Witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu oraz rozdrażnieniu, zarówno podczas wysiłku fizycznego jak i umysłowego. Owies zawiera też substancje działające antydepresyjnie i likwidujące zły nastrój. Potrawy z ziarnem owsa to nie tylko sycący i zdrowy posiłek, ale również źródło magnezu, żelaza i witamin, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/warto-jesc-owsianke-wartosc-odzywcza-platkow-owsianych_36394.html


 weheartit.com

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam owsiankę na śniadanie :) Często przygotowują sobie porcję na kilka dni, wkładam do słoika, trzymam w lodówce, a rano w kilka sekund mam gotowe śniadanie. Dobrze wiedzieć, że tak zdrowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rany jak widze takie pyszności, to od razu robię się niesamowicie głodna;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie ostatnio króluje budyniowa owsianka z bananem, domowym dżemem, słonecznikiem i lnem. Po prostu niebo w gębie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne na śniadanko!
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłaś do mnie zdecydowanie z tym postem, ostatnio gdzieś od miesiąca dzień w dzień na śniadanie jadam owsiankę- samą, z jabłkiem, bananem lub truskawkami. Pyszne i zdrowe. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie przepadam za owsianką ale brzmi bardzo smakowicie:) A zdjęcia tylko zachęcają

    OdpowiedzUsuń