wtorek, 4 marca 2014

Czekoladowe brownie z czerwonej fasoli

     Od pierwszego momentu, kiedy dowiedziałam się, że można zrobić ciasto z czerwonej lub czarnej fasoli, wiedziałam - muszę to wypróbować. I oto efekty :) ! Bardzo, bardzo serdecznie polecam ten przepis wszystkim, którzy lubią (zdrowo) eksperymentować w kuchni. Pamiętajcie jednak, że fasola - pomimo swoich zalet odżywczych - jest dość ciężkostrawna, dlatego nie można się tym ciastem objadać. Jeden kawałek na dzień w zupełności wystarczy  i zaspokoi zapotrzebowanie na słodkości.


Składniki:
• puszka czerwonej fasoli (moja miała 400g)
• 3 łyżki naturalnego kakao
• 2 łyżki oliwy
• 4 jajka
• 100g brązowego cukru (ja dałam mniej, ok. 80g)
• 3 łyżki miodu
• łyżeczka sody oczyszczonej
• łyżeczka cynamonu
• pół łyżeczki soli
• 4 daktyle
• 50g orzeszków ziemnych niesolonych
• 50g gorzkiej czekolady (ważne, aby miała wysoki poziom naturalnego kakao)

Fasolę należy odsączyć i dokładnie opłukać. Do miski wsypać wszystkie składniki oprócz daktyli, orzeszków i czekolady, a następnie dokładnie je zmiksować na gładką masę. Daktyle i czekoladę pokroić na małe kawałeczki. Posiekać orzeszki (ale nie na zupełną miazgę).
Formę do pieczenia należy wyłożyć papierem (ja piekłam w tortownicy o średnicy 20cm). Piec przez ok. 30min w temperaturze 180 stopni.


Nie martwcie się, jeżeli wyda Wam się, że ciasto po wyjęciu z piekarnika wciąż jest "mokre". Taka natura brownie - jest ono z samo z siebie dość wilgotne, a fasola może dodatkowo zwiększyć ten efekt. Dlatego tym razem efekt suchego patyczka raczej nie zadziała. Po prostu zaufajcie instynktowi ;) .

Smacznego!

 
 

5 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł - przepis zapisuję i na pewno wypróbuję, bo należę do miłośniczek zdrowego odżywiania :)
    pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
  2. Nietypowe, ale wygląda smakowicie!
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń