sobota, 22 lutego 2014

Zdrowsza skóra w tydzień (wg Louise Roe)

weheartit.com

     Jesteś tym, co jesz. A zdrowie Twojej skóry jest idealnym odzwierciedleniem Twojego wewnętrznego stanu. Louise Roe - jedna z moich ulubionych dziennikarek modowych i prezenterek telewizyjnych - zaprezentowała jakiś czas temu na swojej stronie internetowej dietę, dzięki której nasza skóra odzyska piękny blask. Jej przebieg wygląda całkiem zachęcająco, dlatego postanowiłam ją wypróbować (i czekać na efekty ;) ). 

Poniedziałek: zjedz ryby bogate w zdrowe tłuszcze (łosoś, pstrąg, makrela). Tłuszcze omega-3 pomogą utrzymać Twoją skórę miękką i jędrną. Każdy, kto ma problemy z suchą skórą, która dodatkowo jest podatna na powstawanie stanów zapalnych odniesie ogromne korzyści z wprowadzenia do swojej diety tych tłuszczy. Wegetarianie nie powinni się martwić. Omega-3 znaleźć można w orzechach, nasionach oraz oleju lnianym. 
Wtorek: czas na produkty "jagodo-podobne" (jagody, borówki, truskawki). Są one doskonałym źródłem witaminy C - ważnej substancji odżywczej, która wspomaga produkcję kolagenu w naszej skórze. Owoce te są również bogate w antyoksydanty ochraniające nas przed wolnymi rodnikami powodującymi zmarszczki. Gdzie jeszcze można znaleźć witaminę C? Przede wszystkim w owocach cytrusowych, brokułach oraz pietruszce. 
Środa: do jadłospisu dodaj awokado. To doskonałe źródło witaminy E - jednego z najpotężniejszych antyoksydantów, który pomaga zneutralizować wolne rodniki. Witamina E wygładzi i ukoi suchą skórę. Znajdziemy ją również w oliwie z oliwek, orzechach, ziarnach, zarodkach pszennych oraz produktach pełnoziarnistych. 
Czwartek: jako przekąskę wybierz nasiona z dyni. Dostarczą one Twojemu organizmowi cynk, który jest niezbędny dla zdrowego leczenia wszelkich ran i blizn oraz dla zbalansowania produkcji oleju w skórze. Cynk polecany jest również przy leczeniu wielu chorób skórnych, np. pojedynczych wyprysków, egzemy czy trądziku. Doskonałym źródłem tego pierwiastka są również nasiona, jajka, orzechy oraz płatki owsiane. 
Piątek: kilka orzechów brazylijskich każdego dnia dostarczy Twojemu organizmowi odpowiednią ilość antyoksydantów (przeciwutleniaczy) w postaci selenu, które jest niezbędny dla utrzymania elastyczności tkanek skórnych. Pierwiastek ten pomaga również redukować uszkodzenia komórek, które powstały na skutek działania wolnych rodników. Selen można również znaleźć w zarodkach pszennych, łososiu, jajkach, czosnku oraz produktów pełnoziarnistych. 
Sobota: czas na banany. To cudowne źródło witaminy C oraz krzemionki. To pierwiastki niezbędne dla zdrowia naszej skóry. Organizm wykorzystuje je do produkcji tkanki łącznej, kolagenu. Gdzie możemy jeszcze znaleźć krzemionkę? Znajduje się ona w płatkach owianych, mące gryczanej, brązowym ryżu, zielonych warzywach liściastych oraz lucernie.
Niedziela: do jadłospisu dorzuć marchewki. To warzywa wypełnione beta-karotenem, prekursorem witaminy A, który pomaga w regeneracji skóry i utrzymuje ją w dobrym (zdrowym) stanie. Brak witaminy A może powodować wysuszenie skóry. Cudownym źródłem tego minerału są: wątróbka, szpinak, papryczka chili, morele i słodkie pomidory. 

8 komentarzy:

  1. Dieta ma duże znaczenie i wpływa na skórę. Niestety często ciężko przestrzegać pewnych reguł. Niemniej staram się w miarę zdrowo odżywiać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe rady :)

    Pozdrawiam, Paula

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna notka :)
    Zapraszam do siebie i do obserwacji :)-->http://veneaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie napisz, jak z efektami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mimo ogromnych chęci nie mogę sie przekonać do ryb i pewnie dużo na tym tracę:( ale marchewkę chętnie schrupię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za komentarz ;)
    Super post, uwielbiam ryby i orzechy! ;D

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na posta! Postaram się wykorzystać wszystkie rady! :))

    Z przyjemnością obserwujemy, dziękujemy za odwiedziny, 5waystobepretty.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń