poniedziałek, 17 lutego 2014

Być jak... Amanda Seyfried


     Jestem ogromną fanką Amandy Seyfried. Każdy film z jej udziałem staje się moim ulubionym. Podziwiam nie tylko jej niezwykły talent, ale również podejście do zdrowia, odżywiania i ćwiczeń. Śmiało mogę powiedzieć, że Amanda stoi w pierwszym rzędzie osób, które stawiam sobie jako wzór.
     W wywiadzie dla InStyle w styczniu 2013 roku powiedziała, że nie schudłaby drastycznie lub przytyła specjalnie dla roli - za bardzo dba o swoje zdrowie i jest świadoma, jakie skutki mogłoby to przynieść dla jej organizmu. Dodała również, że sama za bardzo lubi jeść, by kierować się drastycznymi, ograniczającymi dietami - jest ich zdecydowaną przeciwniczką.
     Amanda mówi o sobie, że jest osobą, która łatwo przybiera na wadze (jak to dobrze, że nie jestem sama! ;) ) i musi ciężko pracować nad tym, aby utrzymać smukłą sylwetkę. Sposobem Seyfried na tak piękne ciało są regularne i dobrze zorganizowane treningi - 45 minut dziennie - urozmaicane jogą, tańcem oraz jazdą na rowerze. Amanda lubi łączyć ze sobą także Pilates, ćwiczenia cardio i bieganie.

TRENING
Rozgrzewka cardio (aerobic): dzięki takiej formie rozpoczynania treningu będziemy w stanie spalić dodatkowe ilości tkanki tłuszczowej z powierzchni całego ciała, szczególnie z okolic brzucha. Bieg, jazda na rowerze, skakanka - wybór należy do nas. Takie ćwiczenia nie tylko rozgrzeją nasze ciało przed właściwym wysiłkiem fizycznym, ale także sprawią, że będziemy pełni siły i energii przez cały dzień. Kolejnym krokiem są ćwiczenia z hantlami. Ta forma wysiłku jest niezwykle efektywna dla wzmocnienia górnych partii ciała oraz kręgosłupa. Następnie wykroki - tym razem ćwiczymy dolne partie ciała, gdzie dodatkowy tłuszcz zbiera się najczęściej na biodrach i udach. Dzięki temu ćwiczeniu nie tylko zredukujemy jego ilość, ale także wzmocnimy nasze nogi. Na koniec brzuszki - to dla Amandy najlepszy sposób na rozbudowę i uatrakcyjnienie ramion. 

DIETA
Amanda przykuwa ogromną uwagę do tego, co je. Odpowiedni sposób odżywiania ma dla niej niebagatelne znaczenie. Aktorka je 5 posiłków dziennie. Swoją dietę opiera na niskotłuszczowych białkach, odpowiednich i dobrze zbalansowanych węglowodanach, błonniku, zdrowych tłuszczach i napojach bez cukru. Zupełnie odtrąciła jedzenie, które źle wpływa na organizm - junk food. Wybiera tylko te produkty, które dodają jej zdrowia i energii. Na śniadanie podaje surowe warzywa, świeże owoce i zdrowe napoje, jak sok z cytryny i imbiru. Drugim śniadaniem staje się zwykle produkt mleczny, z którego pochodzi naturalne białko w najlepszej formie. W wielu wywiadach Amanda podkreśla, że nie jest osobą ślepo podążającą za wymaganiami danej diety i nie chce wyglądać jak szkielet, dlatego pozwala sobie czasem na kawałek zdrowej pizzy lub burgera (w porze obiadu). W ramach podwieczorku na talerzu aktorki pojawiają się owoce oraz szklanka soku, co dostarcza jej odpowiednich witamin i antyoksydantów, a na kolację produkty o niskiej zawartości węglowodanów. Amanda wierzy, że lepiej spożywać odpowiednią dla naszego organizmu i wyważoną ilość jedzenia, zamiast przejadać się, a następnego dnia próbować spalać nadprogramowe kalorie w katorżniczym treningu. 

PIĄTKA PASTERNAKA
Amanda trenuje pod okiem Harley'a Pasternaka, który opiekował się takimi gwiazdami jak Halle Berry, Megan Fox, Jennifer Hudson czy Milla Jovovich. Na szczęście "sposób" Pasternaka opiera się na tak prostych regułach, że sami możemy go stosować bez potrzeby zatrudniania osobistego trenera. Dieta opiera się na 5 regularnych posiłkach: śniadanie, przekąska, obiad, podwieczorek i kolacja. Przekąska i podwieczorek powinny być dwa razy mniejsze niż regularny posiłek. Za każdym razem na naszym talerzy powinno pojawić się 5 składników: niskotłuszczowe białko, zdrowe węglowodany, błonnik, zdrowe tłuszcze (lub po prostu brak tych niezdrowych) oraz napój bez cukru. A co najlepsze, jeżeli dzielnie trzymamy się tych zasad możemy pozwolić sobie raz w tygodniu na dzień luzu - jemy co, jak i kiedy chcemy. Drugim elementem "sposobu" Pasternaka jest trening - 5 razy w tygodniu po 25 minut. Każdy trening składa się z innej konfiguracji ćwiczeń. Pasternak powtarza, że aby nasze ciało się zmieniało należy zmieniać program treningowy.


 

pictures source: weheartit.com

7 komentarzy:

  1. uwielbiam ją, zwłaszcza w filmie "Listy do Julii" pozdrawiam :)

    www.magadish.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna kobieta, gra cudownie a do tego mamy tak samo na imię hahah;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same smoothie to dość mało, polecam do tego chociaż małą kanapeczkę :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się być fajną normalną dziewczyną, a przy tym inteligentną. Aktorsko nie jestem jakąś wielką fanką, ale z całą pewnością to pozytywna postać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam Amandę, przydatny artykuł :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń