niedziela, 8 grudnia 2013

Placuszki otrębowe

     W październiku pisałam o zamiennikach dla zwykłego chleba (Czym zastąpic chleb?). Dziś do tego zestawu dodaję placuszki otrębowe. Są niezwykle proste do zrobienia i - według mnie - idealnie nadają się do zjedzenia zamiast standardowej kromki chleba. Można spożywać je na wiele sposobów: z dżemem, miodem, masłem orzechowym lub z białym serkiem, pomidorem, ogórkiem czy kiełkami. Przepis na nie dostałam od mojej mamy, która przez pewien czas stosowała dietę Dukana i właśnie w jej jadłospisie znalazły się takie pyszności.  

Składniki: 
• 1 łyżka otrąb pszennych
• 2 łyżki otrąb owsianych
• 1 jajko (lub 1 białko)
• 1 łyżka beztłuszczowego białego serka 
Wszystko wymieszać ze sobą i smażyć na patelni (najlepiej na oleju kokosowym).

Otręby pszenne są bogate w błonnik nierozpuszczalny, który świetnie stymuluje trawienie. Struktura tego rodzaju błonnika jest gęstsza niż tego rozpuszczalnego, przez co lepiej chroni on ziarno. Dzięki temu twardość otrębów pszennych zapewnia doskonałe oczyszczenie układu pokarmowego.
Otręby owsiane obniżają wchłanianie złego cholesterolu, zapobiegają cukrzycy (obniżają indeks glikemiczny posiłku), zabezpieczają przed rakiem jelita grubego, regulują trawienie (zawierają błonnik) oraz spowalniają przenikanie cukrów prostych. Po ich spożyciu przez długi czas odczuwa się sytość. Jednak ich główną i najważniejszą funkcją jest zmniejszanie w żołądku wchłaniania kalorii. "Przechwytują" one kalorie i regulują przemieszczanie się treści jelitowej.  

6 komentarzy:

  1. Świetna sprawa, będę musiała wypróbować :)

    Serdecznie zapraszam na konkurs

    http://perfection-and-harmony.blogspot.com/2013/11/everbuying-giveaway.html

    Sama wybierasz nagrodę

    OdpowiedzUsuń
  2. Placuszki mogą być spoko :) Narobiłaś ciśnienia :) Może w następnym wpisie więcej fotek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z braku oleju kokosowego smażyłam na zwykłym i muszę powiedzieć, że pychotka! Jak tylko synek mi podrośnie, będziemy razem się zajadać :))

    zapraszam do nas!

    http://aandafactory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń