niedziela, 24 listopada 2013

Niezastąpiony olej kokosowy

    Niedawno na moim blogu pojawił się post o oleju kokosowym (-> Olej kokosowy). Chciałabym jeszcze bardziej zachęcić Was do jego wypróbowania, więc poniżej przedstawiam kolejne możliwości jego zastosowania :D.

Miękkie i delikatne włosy: to zdecydowanie moja ulubiona zaleta tego olejku ;D ! To idealny produkt dla domowej maski do włosów. Ja zwykle nakładam go od połowy włosów i wmasowuję w końcówki. Czasem robię to godzinę przed myciem, a czasem zostawiam olejek na włosach na całą noc. Jeśli macie problem z przetłuszczaniem się włosów, powinnyście uważać na oleje i unikać nakładania ich na skórę głowy. Olej kokosowy nawilża włosy i odżywia je. 
Nawilżenie: to moja druga ulubiona zaleta oleju kokosowego. Kwasy tłuszczowe w nim zawarte pomagają zatrzymać wodę w organizmie, dzięki czemu skóra będzie głęboko i długotrwale nawodniona. Ja sama zauważyłam, że po zaaplikowaniu olejku na skórę twarzy staje się ona bardziej promienna i delikatna. Olej kokosowy niezwykle szybko się wchłania, więc nie bójmy się smarować nim całego ciała. Tłusta powłoka po chwili znika i możemy cieszyć się gładką skórą.
Krem pod oczy: skoro już mówimy o nawilżeniu.. Wciąż mam wiele obaw dotyczących kremów pod oczy. Uważam, że na takie specyfiki przychodzi odpowiedni czas i nie ma potrzeby rozpoczynać ich stosowania zbyt wcześnie. Z drugiej strony jednak wiem, że skóra pod oczami jest niezwykle delikatna i wymaga szczególnej opieki. Dlatego zdecydowałam się wypróbować właśnie olejek kokosowy. Nie podrażnia (o ile właściwie aplikujemy preparaty pod oczy!), odżywia i wygładza.
Zmiękczanie naskórka: kiedy usłyszałam o tej właściwości oleju kokosowego, momentalnie wypróbowałam to na sobie. Mam spory problem z suchymi skórkami przy paznokciach. Próbowałam już wielu preparatów, jednak natura wygrała ;) . Skórki są wygładzone i zmiękczone.  
Peeling: myślę, że każdemu, kto przechodzi na "naturalną stronę mocy" znany jest patent peelingu z miodu i brązowego cukru czy kawy. Możemy jednak zamienić miód właśnie na olej kokosowy, a rezultat będzie równie zadowalający. Jeśli chcemy zachować gładką i miękką skórę, jej złuszczanie jest podstawą. I nie muszę już chyba wspominać, że połączenie oleju kokosowego i cukru lub kawy pachnie po prostu bosko ;) !
Demakijaż: szczerze mówiąc, na początku byłam sceptycznie nastawiona do zmywania makijażu olejkiem. Bałam się, że podrażni on moje oczy. Nic z tego! Olej kokosowy jest niezwykle delikatny i łagodny. Pamiętać jednak należy, że wystarczy dosłownie odrobinka nałożona na wacik!  
Golenie: to kolejny patent, do którego podchodziłam na początku z rezerwą. Wciąż poszukuję czegoś idealnego do usuwania włosków na nogach, więc zdecydowałam się wypróbować olej kokosowy. Nie powiem, że ten krok zmienił moje życie, jednak muszę przyznać, że skóra po goleniu pozostaje dobrze nawilżona i delikatna. A przede wszystkim unikamy w ten sposób tych wszystkich chemikaliów, które kryją się w żelach i kremach do golenia.

     Mam nadzieję, że zostaliście skutecznie zachęceni do kupienia słoiczka oleju kokosowego i sami przekonacie się o jego cudownych właściwościach.
Życzę Wam pięknej końcówki weekendu - to idealna pora na domowe SPA ;) !

7 komentarzy:

  1. Mam olejek kokosowy i potwierdzam jego znakomite działanie :)
    http://dream-berry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny blog;) Jeśli chcesz dodać mnie do swoich kręgów z chęcią zrobię to samo;) co umożliwi nam wspólną obserwację;)
    http://lifearthandmade.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny produkt i do tego wielofunkcyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam olejek kokosowy za jego wielofunkcyjność i świetne działanie !
    _______________________________________
    http://rozowyswiatmarthe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam olej kokosowy, ale nawet nie wiedziałam, że ma aż tyle właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj moja babcia kupiła olej kokosowy i zdecydowałam się przeczytać, co on tak naprawdę w sobie kryje. Teraz widzę, że sama będę go musiała kupić! Nie dość, że przyda mi się do włosów, skórek przy paznokciach, to jeszcze niesamowicie nawilża skórę. Świetny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak! Olej kokosowy działa cuda,zwłaszcza na skórę atopową,co mogę potwierdzić na własnej...skórze:)

    OdpowiedzUsuń