środa, 2 października 2013

Sekrety codziennej diety modelek


     Chyba wszyscy już słyszeli o tym, jak to modelki "zajadają się" nasączonymi czymś wacikami. O jadłospisie modelek krąży jeszcze wiele tego typu legend. I pewnie w wielu z nich jest ziarno (albo i trochę więcej ;) ) prawdy, jednak w jeszcze większej ilości przypadków takie plotki nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. W tym miejscu aż prosi się, żebym powołała się na moją ulubienicę - Mirandę Kerr, która jest idealnym przykładem zdrowego i rozsądnego dbania o swoje ciało. Dlatego zacznę więc od niej (nie mogłabym uczynić inaczej!). 

     Miranda Kerr lubi się zdrowo odżywiać i żyć aktywnie (jako nastolatka uprawiała gimnastykę, a od lat ćwiczy jogę). Je tylko organiczną żywność i pije duże ilości wody mineralnej. Jej dieta opiera się na zasadzie 80/20. 80% dziennego jadłospisu powinny stanowić zdrowe posiłki, natomiast pozostałe 20% może być nieco bardziej kaloryczne. Dzięki takiemu sposobowi odżywiania Miranda nie musi odbierać sobie przyjemności z jedzenia. Ponadto, modelka zaczyna dzień od koktajlu ze świeżo wyciśniętych warzyw i owoców (przepis na jej hitowy koktajl znajdziecie tutaj -> Smoothie Mirandy Kerr), a następnie sięga po organiczne jajka lub owsiankę. Uważa, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i trzeba przykładać do niego wielką wagę. Miranda już od dawna zachęca do regularnego spożywania małych porcji jedzenia, dzięki czemu metabolizm utrzymuje odpowiedni poziom.  
  
     Anja Rubik jest prawdziwą szczęściarą - idealną figurę zawdzięcza genom i szybkiemu metabolizmowi. Jej dietę można by po prostu określić "wszystko w umiarze". Modelka uważa, że wszystko - jednak w odpowiednich ilościach - jest dla ludzi. Nawet słodycze ;) ! Anja przyznała ostatnio, że przeszła na wegetarianizm i zupełnie odstawiła mięso. W jej jadłospisie znajdują się potrawy na bazie warzyw i owoców. Na stałe w jej diecie zagościła soczewica, komosa ryżowa i humus (przygotowywany własnoręcznie). 

      Zuzanna Bijoch nie trzyma się żadnej surowej diety. Powód jest prosty - kiedy jest głodna, nie ma sił na pracę. Modelka stara się jednak odżywiać zdrowo i przede wszystkim racjonalnie, nie omija żadnego posiłku. W jej sposobie odżywiania ważna jest samodyscyplina - dobrze wie, że kilogram więcej może pozbawić ją pracy i to daje jej dużo motywacji. 

     Rosie Huntington-Whiteley nie jest zwolenniczką modnych diet i skomplikowanych rozwiązań. Jeśli chce przejść na detoks, zgubić kilka kilogramów czy po prostu jeść zdrowiej, eliminuje węglowodany i rafinowany cukier. Jej sposób na dobre odżywianie nie jest ekstremalny. Wybiera proste produkty, które nie zostały przetworzone. To według niej klucz do zdrowia i dobrego samopoczucia.  
 
     Doutzen Kroes od dziecka żyje na zdrowej i zrównoważonej diecie.Mama nauczyła ją jeść zdrowo (hodowała organiczne warzywa) i dbać o jadłospis. Doutzen podkreśla, że ogromnie ważną rolę w dbaniu o siebie i swoje samopoczucie gra sen i spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

     Natalia Vodianova stosuje dietę grupy krwi. Dzięki niej utrzymuje zdrowe ciało, dobre samopoczucie i "błysk w oku" - a tego nie da się sfabrykować. 

      Gisele Bündchen uważa, że ciało oddaje to, co się do niego wkłada. Modelka znana jest z dużej aktywności fizycznej. Po zajściu w pierwszą ciążę zmieniła nawyki żywieniowe. Raz w tygodniu stosuje dietę oczyszczającą - je wtedy tylko zielone produkty (sałatę, sok z warzyw, zupa z rzeżuchy).

     Heidi Klum jest miłośniczką aktywnego spędzania czasu, ćwiczeń i zdrowej diety. Podstawą jest dla niej oczyszczanie organizmu dzięki niegazowanej wodzie mineralnej - codziennie wypija całe trzy litry. Na śniadanie zwykle je owsiankę z jogurtem naturalnym, a na obiad sałatkę ziemniaczaną. Modelka ma również swój sposób na "mały głód" - chipsy z jarmużu lub pita z humusem i pieczonymi warzywami. Heidi kieruje się przede wszystkim zasadą "jedz wtedy, kiedy jesteś głodna".

 pictures source: weheartit.com

1 komentarz: