środa, 16 października 2013

Ćwiczenia "mimochodem"



PO PRZEBUDZENIU:
Każdy dzień zaczynaj od krótkiego "obudzenia" organizmu. Kilka ćwiczeń rozciągających i pobudzających mięśnie do pracy pozwoli Ci w ciągu dnia spalić więcej kalorii, ponieważ Twój metabolizm zacznie pracować wcześniej i szybciej. Proponuję przykładowo zestaw poniższych trzech ćwiczeń (zajmie Ci to dosłownie 5 minut!).
Na początku, leżąc jeszcze na plecach w łóżku, nogi zegnij w kolanach, a stopy oprzyj na materacu. Skrzyżuj ręce na klatce piersiowej. Pozostając w takiej pozycji, unieś cały tułów. Spróbuj przyciągnąć go jak najbliżej kolan. Powtórz to ćwiczenie 5-10 razy (w zależności od Twojej sprawności fizycznej i zaawansowaniu w ćwiczeniach - albo po prostu od humoru ;) ). Dzięki temu ujędrnisz i wzmocnisz mięśnie brzucha. Jeśli będziesz to robić systematycznie, efekty w postaci płaskiego brzucha zobaczysz znacznie szybciej. 
Obróć się, kładąc się na brzuchu. Ręce zegnij w łokciach, a dłonie przyłóż do głowy na wysokości uszu. Podnieś tułów. Spróbuj odchylić się jak najbardziej do tyłu. I znów - powtórz to ćwiczenie 5-10 razy. Tym razem będziesz wzmacniać mięśnie grzbietu i międzyżebrowe. Dodatkowo ujędrnisz pośladki i biust, co automatycznie pozwoli wysmuklić sylwetkę. 
Ostatnie ćwiczenie. Wstań z łóżka i spróbuj (wiem po sobie, że to może być trudne ;) - żeby zaraz po przebudzeniu takie rzeczy?) wykonać na podłodze jedną pompkę. Jeśli nigdy tego nie robiłaś (witaj w klubie!) może to być dla Ciebie dość trudne, jednak naprawdę warto spróbować. Podejmij wyzwanie, a po tygodniu systematycznego "pompowania" będziesz w stanie zrobić 2, 3, 4, 5... pompek. To bardzo uniwersalne ćwiczenie. Poprawia napięcie mięśni i ścięgien całego ciała. 

W DRODZE... do szkoły / na uczelnię / do pracy
lub
W DRODZE do domu:
Kto powiedział, że czas, w którym pokonujemy drogę do pracy czy szkoły musi być czasem straconym? Podczas takiego spaceru możesz wykonać kilka niezwykle prostych ćwiczeń, które pozwolą poprawić krążenie krwi, zwiększyć pojemność płuc u wzmocnić mięśnie nóg. Odcinek, który zwykle pokonujesz pieszo już nigdy nie będzie taki sam ;) ! Wykonaj 20 dłużysz i szybszych kroków. Potem zwolnij, idąc w zwykłym tempie. Postaraj się powoli wciągać nosem duże porcje powietrza i wydychać je ustami. Takie ćwiczenie oddechowe powtórz pięć razy. A zamiast zjeżdżać/wjeżdżać windą - idź schodami. Jeżeli masz do pokonania dużą wysokość, na początku pokonuj pieszo jedynie jedno piętro. Z czasem zwiększaj ich ilość. Możesz też spróbować stawiać nogę co drugi stopień - to jeszcze bardziej rozbudzi Twoje mięśnie. Poprawisz tym samym wygląd ud i pomożesz im w walce z cellulitem.

W szkole / na uczelni / w pracy:
Nie wiem, jak Wy, ale ja już po półtorej godziny siedzenia w jednej pozycji podczas wykładów dostaję bólu pleców, cierpną mi nogi - po prostu czuję się jeszcze bardziej zmęczona niż po długim spacerze. Jeżeli macie tak samo, może warto dwa, trzy razy w ciągu dnia zafundować sobie krótką, dosłownie trzyminutową przerwę, podczas której zafunduje się organizmowi trochę ruchu. 
Siedząc na krześle, wyprostuj nogi w kolanach i wyciągnij je przed siebie. Pochyl się i spróbuj dotknąć stopy dłońmi. Pozostań w tej pozycji przez 2-3 sekundy. Dzięki temu ćwiczeniu rozciągniesz przykurczone mięśnie grzbietu i nóg oraz dotlenisz mózg (który z pewnością podziękuje Ci za to podczas kolejnego wykładu ;) ).
Możesz wykonać także inne ćwiczenie, które pozwoli Ci wzmocnić mięśnie międzyżebrowe i - a może przede wszystkim ;) - ujędrnić biust. A może potrzebujesz po prostu odprężenia? Usiądź prosto na krześle i ściągnij łopatki. Ręce złóż na wysokości klatki piersiowej. Będąc w tej pozycji, przez kilka sekund naciskaj mocno dłońmi na siebie. Wykonaj to przynajmniej 5 razy.
Podczas takiej przerw możesz także pobudzić układ krążenia i poprawić napięcie mięśni łydek i karku. To zdecydowanie moje ulubione ćwiczenie z dzisiejszego zestawu! Wstań z krzesła, ręce luźno spuść w dół. Przynajmniej 10 razy wykonaj wspięcie na palcach, podnosząc jednocześnie ręce na wysokość barków. Na zakończenie zrób 3 przysiady. Od razu poczujesz, jak krew zaczyna szybciej krążyć!

PRZED PÓJŚCIEM SPAĆ:
Dzięki kilku ćwiczeniom, które możesz wykonać zaraz przed położeniem się do łóżka, doskonale rozciągniesz zmęczony po całym dniu kręgosłup i sprawisz, że Twój metabolizm pozwoli Ci na spalenie większej ilości kalorii podczas snu. 
Jeżeli pozwolą Ci na to możliwości mieszkaniowe, zainstaluj drążek w futrynie drzwi. Możesz na nim zawisnąć i wisieć tak długo, jak utrzymają Cię ręce. Potem łagodnie stań na ziemi (nie zeskakuj!). Oczywiście nie każdy może sobie na coś takiego pozwolić, dlatego proponuje po prostu powtórzyć w łóżku ćwiczenia, które robiłaś rano po przebudzeniu.


pictures source: weheartit.com

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że zawitałaś na mojego bloga. Obiecuję jutro prześledzić Twojego, bo już mnie tu coś zaciekawiło, ale...jutro trzeba wcześnie wstać! Zapraszam jeszcze na konkurs! http://bellanecia.blogspot.com/2013/10/losowanie.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tymi ćwiczeniami "mimochodem", jak jeszcze trenowałam to to była codzienna rutyna ;)

    OdpowiedzUsuń