poniedziałek, 22 lipca 2013

Na zielono

     Lato to idealny moment na wzbogacenie diety we wszelkiego rodzaju sezonowe owoce i warzywa. Na talerzach jest coraz bardziej kolorowo i zdrowo, więc i humor się poprawia. Czy to nie cudowne? Ja szczególną wagę przywiązuję obecnie do warzyw. Staram się oczyścić nieco organizm z wszelkich niepotrzebnych i zalegających w nim składników, które "przez przypadek" dostały się do niego podczas świętowania urodzin i końca sesji. A do tego pojawiły się takie okoliczności jak oblewanie początku wakacji, pierwszy wakacyjny grill, odwiedziny u dziadka ("dziecko, sama skóra i kości!"). Teraz trzeba dać organizmowi trochę dawki zdrowia! 
     
     Dieta oparta na warzywach jest bogata w witaminy, minerały, błonnik i enzymy, a do tego pomaga przywrócić właściwe pH organizmu. To właśnie zbyt niskie pH sprawia, że ma się odczucie wiecznego zmęczenia. Zacznij od wykluczenia z diety wszystkiego, co zawiera sztuczne barwniki i konserwanty. Postaw na warzywa! Już po tygodniu poczujesz się lżejsza i pełna energii, a Twoja skóra stanie się gładsza.
     Jedz wegetariańskie posiłki. Podstawę Twojej diety powinny stanowić warzywa w każdej postaci: surowe, gotowane, pieczone, kiszone. Do pozostałych posiłków włącz proteiny (chude mięso, jaja, ryby, tofu). Ale jeśli jesz białko w południe, odpuść je sobie wieczorem. Dwa razy w tygodniu możesz sobie pozwolić na drobne szaleństwo w postaci deseru lub kieliszka wina.
     Nie bój się zbóż. Zboża i warzywa strączkowe dostarczają organizmowi mnóstwa energii, a dodatkowo dzięki zawartości cukrów złożonych zapobiegają tyciu. Pamiętaj, aby w każdym posiłku znalazła się porcja zbóż w postaci ciemnego pieczywa, kasz, brązowego ryżu lub makaronu. Wypróbuj kaszę kwinoa, amarantus i proso. Uwaga na zboża bogate w gluten (pszenica, żyto, orkisz, jęczmień) - to one często są odpowiedzialne za problemy trawienne i wzdęcia. Jedz je maksimum raz dziennie.
     Przywróć do menu warzywa strączkowe. Soczewica, groch, cieciorka, fasola, bób mają mało kalorii, za to mnóstwo witamin i minerałów. A przy tym dają na długo poczucie sytości. Niestety, powodują też wzdęcia. Ale jest na to sposób - przed gotowaniem namocz warzywa w zimnej wodzie, a następnie je osusz. Da to uczucie lekkości i najedzenia.
     Zapomnij o cukrze. Unikaj zwłaszcza słodzonych napojów i wszystkiego, co zawiera fruktozę. Jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez cukru, sięgnij po syrop z agawy albo stewii, która jest jedynym naturalnym słodzikiem! Gdy masz kryzys, zjedz kostkę ciemnej czekolady lub sięgnij po garść migdałów, pestek słonecznika lub orzechów.
     Sięgaj po produkty sezonowe i lokalne. Ich wzrost nie był napędzany sztucznymi składnikami, dzięki czemu są bogatsze w witaminy i minerały. Spróbuj zaczynać posiłki od sałatki warzywnej. Surowe warzywa zawierają najwięcej enzymów, które przyspieszają przemianę materii. Dzięki temu JESZ I CHUDNIESZ :) .

     CELEBRUJ POSIŁKI - to zdecydowanie moja ulubiona rada ;) . Nigdy nie jedz w pośpiechu lub na stojąco. Staraj się, aby każdy posiłek był dla Ciebie przyjemnością. Poświęć na niego minimum 20 minut. Dokładnie przeżuwaj i miej świadomość tego, co jesz. Szukaj też nowych smaków!

 
 weheartit.com

1 komentarz: