wtorek, 11 czerwca 2013

Truskawka ♥


     Zainspirowana moim dzisiejszym drugim śniadaniem...
... postanowiłam zgłębić tajemnice, które kryją się w moich ukochanych truskawkach. Te nietuczące owoce możemy jeść praktycznie bez ograniczeń (i wyrzutów sumienia ;D)!

     Mówi się, że przeciętny europejski konsument spożywa średnio jedynie 36% dziennej dawki owoców zalecanej przez Światową Organizację Zdrowia. Ta ilość stanowczo nie wystarczy, aby zdrowo i prawidłowo funkcjonować. Musimy pamiętać o konieczności uzupełnienia diety o owoce, a pojawiające się w czerwcu (mój ulubiony miesiąc!) truskawki są do tego idealne! ;D Będąc smaczną zapowiedzią lata, cieszą nas nie tylko słodkim zapachem, kuszącym wyglądem i zachwycającym smakiem, lecz także gwarantują zdrowie i korzystnie wpływają na nasz organizm.
    
Truskawka to prawdziwa bomba witaminowo-minerałowa! Zawiera dużo więcej witaminy C niż cytryna czy grejpfrut. Jest także źródłem witaminy A, B1, B2 oraz PP (reguluje dotlenienie krwi). To owoc
bogaty w wapń, fosfor, magnez, mangan oraz mikro- i makroelementy. Wapń i fosfor wzmacniają kości i zęby oraz poprawiają pracę mięśni, a w połączeniu z magnezem odkwaszają organizm. Jedzenie truskawek pomaga chronić organizm przed anemią. Są to owoce krwiotwórcze, posiadają właściwości odtruwające i oczyszczające. Znajduje się w nich bogactwo soli organicznych, które poprawiających przemianę materii, oraz pektyn.
    Ze względu na wysoką zawartość żelaza truskawki są ważnym składnikiem kobiecej diety! Wzmacniają organizm, wpływają odświeżająco na cerę i włosy.      
     Jeśli marzysz o szczupłej sylwetce (witaj w klubie!) to koniecznie zabierz się za truskawki. Owoce te doskonale spalają tłuszcz - wspomagają spalanie białka. Wszystko to za sprawą bromeliny, czyli enzymu rozkładającego białka. Przydaje się on osobom mającym skłonność do tycia. Dzięki witaminie C truskawki dbają o naszą cerę. Jest to składnik niezbędny do produkcji kolagenu, który odpowiada za sprężystość skóry.
Wystarczy zjeść 20 dag truskawek dziennie, aby dostarczyć naszemu organizmowi potrzebną mu dzienną dawkę tej witaminy.

UWAGA!
Truskawki powinno się myć z szypułkami, inaczej chłoną wodę, przez co gorzej smakują i szybciej się psują. 

weheartit.com

     A na koniec coś, co jest pyszne, smaczne, zdrowe i pomaga spalać kalorie! :) Czyż to nie idealne połączenie?

PIKANTNY SOS TRUSKAWKOWY
Składniki:
200 g truskawek
2-3 łyżki cukru waniliowego z naturalną wanilią
1/2 łyżeczki pieprzu młotkowego
Do blendera wrzucić truskawki, cukier waniliowy i zmiksować, a następnie dodać pieprz.

1 komentarz:

  1. Trruskawki <3 jak pięknie, ze są zdrowe i pyszne!
    Twój blog totalnie motywuje do ćwiczeń ( ale może niekoniecznie w tak paskudną pogodę ;p ) przed rozbieraniem się do strojów kąpielowych.
    Pozdrawiam!
    PS : też lubię ćwiczyć do "danza kuduro" ;)


    http://vieelegante.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń