wtorek, 14 sierpnia 2012

ZaKOKTAJLowana

     Kiedy nie mam wiele czasu na przygotowanie śniadania lub gdy po prostu brak mi na nie pomysły, sięgam po coś, co jest niezawodne w takich sytuacjach - owocowe koktajle! Jestem w nich zakochana po uszy i myślę, że ta miłość szybko się nie skończy.
     Co jest ich największą zaletą? Powinnam powiedzieć, że uwielbiam je za ich zdrowotne właściwości. Oczywiście jest to fakt niezaprzeczalny, ale mnie osobiście najbardziej przyciąga do nich ich smak! Ta mała paczuszka przyjemności o poranku jest idealnym źródłem witamin i wszelkich składników odżywczych, które dadzą nam energię na cały dzień. O tej porze roku mamy dodatkowe pole do popisu. Tak jak wspominałam w ostatnim poście, pojawiają się owoce wprost stworzone do "skoktajlowania" ;). 
     Pijąc dziś rano pyszny mus malinowy postanowiłam podzielić się moimi ulubionymi przypisami na idealny, śniadaniowy koktajl.


KOKTAJL TRUSKAWKOWO-MIODOWY
250 g truskawek
250 ml jogurtu naturalnego
1-2 łyżeczki miodu
125 ml skruszonego lodu
Owoce wrzucić do blendera. Dodać skruszony lód, zmiksować. Jogurt zmiksować z lodem i miodem, wlać do szklanki. Na wierzch dodać mus z truskawek, tworząc warstwę. Udekorować przekrojonym kawałkiem truskawki.

KOKTAJL WZMACNIAJĄCY
garść czarnych porzeczek
150 ml kefiru
łyżeczka miodu
kilka listków mięty
Wszystko zmiksować.

KOKTAJL EGZOTYCZNY
szklanka soku z moreli
• szklanka soku pomarańczowego
szklanka soku ananasowego
2 łyżki mleka sojowego w proszku
2 banany.
Wszystko zmiksować. Podawać lekko schłodzone.

KOKTAJL WIELOOWOCOWY
(składniki według uznania)
truskawki
kiwi 
banany
jogurt
cukier
lód
Owoce obrać i zmiksować. Dodać jogurt, cukier oraz lód, ponownie zmiksować. Smak powinien być dość słodki. 


KOKTAJL TRUSKAWKOWY Z MIĘTĄ
0,5 kg schłodzonych truskawek
• 125 ml jogurtu naturalnego
80 ml chudego mleka
2-3 łyżki cukru
3 gałązki świeżej mięty
2-3 łyżki lodu.
Wszystko zmiksować. Udekorować kawałkami truskawek.

 
 
  weheartit.com

3 komentarze:

  1. Wow, ale kolorowe koktajle ;) Aż by sie chciało jednego skraść ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam koktajl z pietruszki z cytryną :)
    Nie jest tak słodki jak te owocowe i naprawdę gasi pragnienie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne przepisy, rzeczywiście koktajle to dobra alternatywa dla przekąski bądź posiłku. Już dawno nie piłam, ale chyba muszę sobie w końcu zrobić, bo zachęciłaś mnie tymi zdjęciami:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń