niedziela, 5 sierpnia 2012

Fitness, fitness, fitness!

     Dziękuję Bogu, że wymyślił coś taki jak fitness! Dzięki niemu raz w tygodniu, przez godzinę, wiem, że żyję! ;D Polecam wszystkim! Fitness jest nie tylko dla tych, którzy walczą z dodatkowymi kilogramami lub chcieliby poprawić swoją sprawność fizyczną. To przede wszystkim świetna zabawa i ogromna przyjemność. Podczas ćwiczeń można zapomnieć o nieprzyjemnościach i kłopotach. Nabiera się energii i siły. Endorfiny, które produkowane są podczas wysiłku fizycznego, poprawiają humor i zapewniają uśmiech na resztę dnia! Już od roku regularnie uczęszczam na fitness i nie wyobrażam już sobie życia bez niego!
     Fitness rozwinął się USA z rekreacyjnej formy gimnastyki, jaką był aerobik. Jego wynalazcą jest dr Kenneth Cooper - lekarz Narodowej Agencji Aeronautyki USA (NASA). Początkowo były to więc ćwiczenia dla kosmonautów ;). Ich zadaniem miała być przede wszystkim koordynacja układu krążenia i oddychania, aby organizm podczas wysiłku pobierał dostatecznie dużo tlenu. 
     Światowej sławy symbolem fitnessu jest aktorka Jane Fonda, która nagrała ogromną ilość filmów instruktażowych, w których wykonywała ćwiczenia gimnastyczne w rytm muzyki.    
     Dziś w dziedzinie fitnessu znanych jest wiele różnych jego rodzajów. Sama uczęszczałam na wiele z nich, ale dziś chciałabym przedstawić dwa, które najbardziej przypadły mi do gustu.

FAT BURNING
"Spalanie tłuszczu" polega na średnio intensywnych i dość łatwych ćwiczeniach, regulowanych przez odpowiednią długość odpoczynku (około 1 minuty). Im więcej chce się schudnąć, tym więcej należy trenować. Dlaczego? Organizm spala zbędny tłuszczyk dopiero po 15-20 minutach wysiłku. Zwykle zajęcia te trwają godzinę - to czas najbardziej optymalny. Ćwiczenia wykonywane są z powtórzeniami, od 15 do 20. Ogromnie ważny jest tutaj dobór obciążenia - ostatnie powtórzenia nie powinny sprawiać bólu i trudności. 

CIRCUIT
Trening obwodowy (mój ulubiony!) to bardzo urozmaicone i stosunkowo szybkie ćwiczenia, które pozwalają spalić do 20 kcal na minutę. Wysiłek ten pomoże nam poprawić siłę mięśni. Trwa zwykle około pół godziny. To zestaw łączący do 10 ćwiczeń siłowych. Każde z nich ma określoną liczbę powtórzeń, które trzeba wykonać w określonym czasie. Dopiero po ich wykonaniu można przejść do następnego ćwiczenia, które oddzielone jest od poprzedniego krótką przerwą (15-20 sekund).    

STEP
Trening wykonywany z pomocą platform, których wysokość może być regulowana w zależności od tempa i rodzaju ćwiczeń. Pozwala na stworzenie ponad 200 różnych kombinacji w rytm muzyki. To bardzo intensywna forma fitnessu, która jest świetna dla utraty kalorii i wzmocnienia mięśni nóg. Wpływa także pozytywnie na układ krwionośny. Zrezygnować z niego powinny jednak osoby, które mają problem ze stawami.

      Nie wiem, jak Wy, ale ja już nie mogę doczekać się następnej wizyty na fitnessie. Tym razem zdecydowałam się właśnie na step. I na samą myśl - uśmiecham się! ;)

weheartit.com

1 komentarz: